مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
راهنمای خرید سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف

در تهیه یک سیستم کامپیوتر دسکتاپ، در کنار بودجه، نیاز کاربر مهمترین مولفه تعیین کننده نوع قطعات انتخابی است. بر اساس نوع کاربری از یک سیستم، گیمینگ، رندرینگ، ویا آفیس، کاربر می تواند سیستم های مختلفی را برای خود گزینش کند. آنچه در ادامه مشاهده می کنید کانسپت سیستم های PC با طبقه بندی نوع کاربری و رنج قیمتی مختلف است. بدیهی است، هر کاربر می تواند بخشی از یک سیستم را به دلخواه خود تغییر دهد و یا برای افزایش و کاهش قیمت تمام شده، قطعه ای را با قطعه دیگر جایگزین نماید. باید این نکته را در نظر داشت که به دلیل تنوع و گستردگی قطعات موجود در بازار و همچنین نیازهای مختلف کاربران، نمی توان گفت یک سیستم پیشنهادی بهترین پیکربندی برای همه کاربران است. در لیست های پیشنهاد شده، تجهیزات جانبی مانند ماوس، کیبورد و اسپیکر، و همچنین مانیتور، ارائه نشده اند تا دست کاربران برای تغییر قیمت و انتخاب گزینه های دلخواه بسته به سلیقه باز باشد.

بر روی نام بسیاری از قطعات کلمه ی GAMING مشاهده می شود که لزوما به معنای قطعه مناسب بازی نیست؛ بلکه شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری از کلمه GAMING بیشتر برای تبلیغات و برندینگ استفاده می کنند، و لزوما بدین معنا نیست که چون فلان قطعه اسم گیمینگ دارد پس حتما مخصوص بازی است! و یا اگر نام گیمینگ بر روی آن نیست، پس لابد نمی توان با آن بازی های ویدیویی انجام داد. خیر، کامپیوتر یک وسیله چند وجهی است که گیمینگ، یک بخش کوچکی از عملکرد آن می تواند باشد. نکته بعدی در برخی سیستم ها، مادربرد ها مجهز به WiFi می باشند که نیاز به ارتباط وایرلس را بر طرف می کند، کاربران دقت کنند، مادربرد هایی که WiFi ندارند، برای اتصال به اینترنت نیاز به اتصال LAN و یا تهیه دانگل وایرلس هستند. انتخاب هارد دیسک، درایو نوری، و کیس، در کلیه لیست ها به عنوان نمونه بوده و هر کاربری بنابر سلیقه خود می تواند مدل مورد نیاز خود را جایگزین نماید.

مقدمه ای بر به روز رسانی فصل تابستان
سیستم پیشنهادی تابستان 99
متاسفانه در تابستان 1399 به دلیل تداوم و تشدید تحریمهای اقتصادی و کاهش شدید ارزش پول ملی ایران و همچنین مخالفت شدید بانک مرکزی با واردات کالا های خارجی به منظور کنترل نرخ ارز، قیمت کلیه قطعات کامپیوتر به صورت مداوم و بی منطق افزایش یافته است، به طوری که یک سیستم کاملا ابتدایی حداقل 20 میلیون تومان، یک سیستم کاملا معمولی حداقل 50 میلیون، و یک سیستم نیمه حرفه ای 80 میلیون تومان و سیستم های حرفه ای همه بالای 100 میلیون تومان هزینه خواهند داشت. از همه بدتر با کمبود شدید قطعات و فقدان تنوع مواجه هستیم. تامین کنندگان و نماینده های شرکت های سخت افزاری به دلیل عدم اطمینان از آینده اقتصادی و عدم امکان واردات، نمی دانند دقیقا با چه قیمتی محصولات موجود در انبار خود را به فروش برسانند. از طرف دیگر، ما می دانیم اکثر قریب به اتفاق خانواده های ایرانی توانایی خرید یک کامپیوتر 30 میلیون تومانی را هم ندارند، چه رسد به یک کامپیوتر 50 میلیون تومانی به بالا. به همین جهت، برای پیشنهاد سیستم، ما یا باید کلا قطعات گران قیمت را حذف می کردیم و مثلا سیستم بالای 50 میلیون تومان پیشنهاد نمی دادیم، و یا اینکه به روال سابق پیشنهاد سیستم را در رده های مختلف کاربری ارائه می کردیم. در نهایت پس از مشورت با همکاران، فعلا همین راه دوم را انتخاب کردیم و فارق از قیمت تمام شده و توانایی خرید، پیشنهاد سیستم دادیم. کاهش قدرت خرید مردم به دنبال افزایش قیمت ها، تهیه کامپیوتر را بسیار دشوار کرده است، این مشکل اگر به سرعت حل نشود، در نهایت باعث عقب ماندگی و عقب افتادگی علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عموم مردم و کشور خواهد شد.

بخش سیستم های اداری
بخش سیستم های خانگی
بخش سیستم های گیمینگ
بخش سیستم های رندرینگ
بخش سیستم های کاربری خاص

کلیه سیستم های پیشنهادی به 5 بخش، سیستم های اداری، خانگی، گیمینگ، رندرینگ و کاربری خاص تقسیم بندی شده اند. بدهی است در بعضی رنج های بودجه، سیستم های گیمینگ و رندرینگ می توانند همپوشانی داشته باشند و همزمان برای هر دو کاربری استفاده شوند. شما می توانید با کلیک بر روی نام هر بخش در بالا، به سیستم های پیشنهاد شده در زمینه مورد نظر خود مراجعه فرمایید. فقط به عنوان آخرین نکته، کاربران دقت کنند برخی قطعات مانند اس اس دی، مادربرد و کارت گرافیک با قیمت های فضایی در حال حاضر به فروش می رسند. یکی از راه های کاهش هزینه ها بررسی قیمت قطعات مورد نظر در سایت هایی است که از آمازون یا فروشگاه های آنلاین خارجی خرید برای ایران انجام می دهند. اگرچه برای خرید قطعات با این روش ممکن است مدتی را معطل بمانید، اما حداقل لازم نیست مثلا برای خرید یک کارت گرافیک 9 میلیون تومانی، 20 میلیون تومان هزینه کنید. حتما کلیه جوانب را پیش از خرید بسنجید.

سیستم های اداری
سیستم های اداری برای ادارات، کافی نت ها و کاربرانی است که کاربری آنها به تماشای فیلم، وبگردی و استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس، دریافت و ارسال ایمیل محدود است. رنج قیمتی بین 6 تا 10 میلیون تومان دارند. سیستم های اداری با توجه به مجهز بودنشان به گرافیک مجتمع، نیازی به کارت گرافیک ندارند و استفاده شدید گرافیکی و یا حتی پردازشی برای آنها متصور نیست. در صورتی که در دفتر خود به سیستم های قدرتمند تر، چه از لحاظ گرافیکی و چه به لحاظ قدرت پردازشی نیاز دارید، می بایستی سیستمی متناسب با نیاز خود از دیگر گروه ها، انتخاب کنید.

سیستم پیشنهادی اداری
سیستم پیشنهادی اداری
به دلیل گرانی قطعات روز، مجبور به استفاده از نسل ششم اینتل برای پایین نگاه داشتن بودجه حداقلی برای یک سیستم اداری شده ایم. سیستم اول تنها با یک رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 و سیستم دوم مجهز به دو رم 4 گیگابایتی از نوع DDR3 است که به صورت دو کاناله کار می کنند. اگر نیاز به فضای زیاد برای آرشیو ندارید توصیه ما استفاده از اس اس دی است و در صورتی که نیاز به فضای بیشتر ذخیره سازی دارید، یک هارد دیسک به سیستم فوق اضافه کنید و یا به جای اس اس دی جایگزین نمایید.

سیستم پیشنهادی اداری
سیستم پیشنهادی اداری
دو سیستم فوق از نسل های جدید تر اینتل هستند، که می توانید در صورت نیاز به قدرت پردازشی بیشتر و همینطور در صورتی که در دفتر خود نیاز به حجم بیشتر برای ذخیره سازی و استفاده از DVD دارید، می توانید این دو سیستم را که کمی ارتقا یافته و قوی تر هستند استفاده کنید. لازم به ذکر است پردازنده i3 7100 و G5400 عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند، پردازنده پنتیوم G5400 جدید تر اما i3 7100 کمی قدرتمند تر است.

سیستم های خانگی
سیستم های خانگی ساده، در رنج قیمتی 10 تا 16 میلیون تومان برای پردازش های سبک با گرایش مولتی تسکینگ و عموما درگیر انجام کارهای سبک پیشنهاد شده اند. این نوع سیستم های پیشنهادی صرفا گرافیک مجتمع دارند اما با بزرگ تر شدن بچه ها و نیاز به انجام امور گرافیکی جدی تر، امکان نصب کارت گرافیک های سبک را خواهد داشت. بنابراین انتخاب پاور با کمی دور اندیشی صورت پذیرفته است.

سیستم پیشنهادی خانگی
سیستم پیشنهادی خانگی
2 سیستم فوق می توانند به عنوان سیستم های حداقلی برای استفاده خانگی باشند، اگرچه i3 8100 پردازنده بسیار بهتری است. لازم به ذکر است کیس را می توان ارزانتر انتخاب کرد.

سیستم پیشنهادی خانگی
سیستم پیشنهادی خانگی
دو سیستم فوق برای کاربرانی است که به صورت آماتور از نرم افزارهای ویرایش تصاویر مانند فوتوشاپ استفاده می کنند. این دو سیستم یکی با استفاده از پردازنده قدرتمند 3200G و دیگری با پردازنده بسیار قوی i5 9400 می توانند از پس پردازش های متوسط به خوبی بر آیند. این دو سیستم به گونه ای انتخاب شده اند که بتوان در آینده با خریداری کارت گرافیک، پردازش های نیمه سنگین گرافیکی، و اجرای بازی های جدید در حالت متوسط امکان پذیر باشد.

سیستم های گیمینگ
با توجه به قیمت کنسول های موجود در بازار که حدودا 15 میلیون تومان هستند، به کاربرانی که بودجه ای زیر 15 میلیون تومان دارند و با هدف گیمینگ می خواهند کامپیوتر تهیه کنند، اکیدا توصیه ما خرید کنسول است. بدون شک با قیمت های امروزی نمی توان کامپیوتر مناسب گیمینگ با بودجه 15 میلیون تومان تهیه کرد. ما تلاش کردیم به مانند مقاله فصل بهار، در تابستان نیز شروع رنج قیمتی سیستم های پیشنهادی گیمینگ از 12 میلیون تومان باشد، که البته با تهیه مانیتور و موس و کیبرد، به بالای 15 میلیون تومان خواهد رسید.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
برای پایین نگاه داشتن بودجه به اجبار دو سیستم فوق با مجموع میزان حجم رم بسیار کم 8 گیگابایت در نظر گرفته شده اند. شما همچنین می توانید یک رم 8 گیگابایتی تهیه کنید و سپس بعد از مدتی یک رم 8 گیگابایتی دیگر به سیستم اضافه کنید تا برای بازی مناسبتر شوند. کارت گرافیک GTX1050Ti بسیار کارت مناسبتری است تا کارت گرافیک RX560، و توصیه ما بر استفاده از GTX1050Ti است. برای سیستم های فوق، استفاده از اس اس دی در آینده فراموش نشود.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سه سیستم فوق با ارتقای پلکانی بودجه برای گیمینگ در دقت 720P پیشنهاد می شوند. برای کاهش بودجه می توانید اس اس دی را حذف کنید و بعدا نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
افزایش شدید قیمت مادربرد، کیس و کارت گرافیک، گیمینگ در دقت FHD را بسیار گران کرده است. به طوری که سه ماه پیش با نصف این قیمتها می توانستیم سیستمی حدودا با همین قدرت تهیه کنیم.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
میتوان با انتخاب کیس های ارزان قیمت تر و همچنین کارت گرافیک های ارزانتر کمی بودجه را کاهش داد اما همچنان قیمت ها سر به فلک می کشند.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم های مخصوص رندرینگ
سیستم های مناسب رندرینگ انواع مختلفی دارند. برای انتخاب/گزینش مناسب قطعات، بایستی به نوع نرم افزاری که کاربر برای آن می خواهد سیستم را تهیه کند توجه ویژه ای کرد. یک نرم افزار یا موتور رندرینگ، می تواند با گرایش GPU-Based باشد که در این صورت بایستی بخش گرافیکی سیستم را قوی تر بست. گاهی پایه برخی نرم افزار های رندرینگ CPU-Based هستند و در این صورت باید بخش پردازشی و رم سیستم را قوی تر از بخش گرافیکی انتخاب کرد. در برخی مواقع تمام بخش های سیستم توسط نرم افزار مورد استفاده تحت لود کامل می روند که در این صورت باید همه ی بخش های سیستم را متناسب با هم قدرتمند انتخاب کرد. پس همیشه به Hardware Requirement نرم افزار مورد نیاز خود توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. کلیه پیشنهادات سیستم های رندرینگ مبتنی بر استفاده عمومی است. بدیهی است هر کاربری می تواند بر اساس نیاز های مخصوص به خود، با اعمال تغییراتی در لیست، سیستم مناسبتری ببندد. اگر سوالی در این زمینه داشتید در بخش کامنت ها برای راهنمایی در خدمتیم.

سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
دو سیستم فوق با گرایش پردازش موازی مبتنی بر پردازنده و همچنین استفاده و پردازش به کمک کارت گرافیک می توانند بیس مناسبی برای هر نوع کاربری رندرینگ باشند.

سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
دو سیستم فوق، یکی مبتنی بر Intel و دیگری مبتنی بر AMD، در رنج قیمتی مشابه هم، می توانند به عنوان سیستم های خوب و مناسب برای کاربری های نیازمند به پردازش های موازی عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم های کاربری خاص
برای برخی از کاربری های صنعتی سیستم مانند توسعه هوش مصنوعی، الگوریتم شبکه های عصبی، ماشین لرنینگ، دیپ لرنینگ، و پردازش های فوق سنگین که نیاز به سیستم های قدرتمند دارند نیز 4 لیست پیشنهادی ارائه می شود که با توجه به نوع کاربری، شرکت ها و موسسات و اشخاص می توانند بر اساس نیاز خود با دادن تغییراتی آنها را تهیه کنند.

سیستم پیشنهادی کاربری خاص

sakhtafzarmag

در تهیه یک سیستم کامپیوتر دسکتاپ، در کنار بودجه، نیاز کاربر مهمترین مولفه تعیین کننده نوع قطعات انتخابی است. بر اساس نوع کاربری از یک سیستم، گیمینگ، رندرینگ، ویا آفیس، کاربر می تواند سیستم های مختلفی را برای خود گزینش کند. آنچه در ادامه مشاهده می کنید کانسپت سیستم های PC با طبقه بندی نوع کاربری و رنج قیمتی مختلف است. بدیهی است، هر کاربر می تواند بخشی از یک سیستم را به دلخواه خود تغییر دهد و یا برای افزایش و کاهش قیمت تمام شده، قطعه ای را با قطعه دیگر جایگزین نماید. باید این نکته را در نظر داشت که به دلیل تنوع و گستردگی قطعات موجود در بازار و همچنین نیازهای مختلف کاربران، نمی توان گفت یک سیستم پیشنهادی بهترین پیکربندی برای همه کاربران است. در لیست های پیشنهاد شده، تجهیزات جانبی مانند ماوس، کیبورد و اسپیکر، و همچنین مانیتور، ارائه نشده اند تا دست کاربران برای تغییر قیمت و انتخاب گزینه های دلخواه بسته به سلیقه باز باشد.

بر روی نام بسیاری از قطعات کلمه ی GAMING مشاهده می شود که لزوما به معنای قطعه مناسب بازی نیست؛ بلکه شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری از کلمه GAMING بیشتر برای تبلیغات و برندینگ استفاده می کنند، و لزوما بدین معنا نیست که چون فلان قطعه اسم گیمینگ دارد پس حتما مخصوص بازی است! و یا اگر نام گیمینگ بر روی آن نیست، پس لابد نمی توان با آن بازی های ویدیویی انجام داد. خیر، کامپیوتر یک وسیله چند وجهی است که گیمینگ، یک بخش کوچکی از عملکرد آن می تواند باشد. نکته بعدی در برخی سیستم ها، مادربرد ها مجهز به WiFi می باشند که نیاز به ارتباط وایرلس را بر طرف می کند، کاربران دقت کنند، مادربرد هایی که WiFi ندارند، برای اتصال به اینترنت نیاز به اتصال LAN و یا تهیه دانگل وایرلس هستند. انتخاب هارد دیسک، درایو نوری، و کیس، در کلیه لیست ها به عنوان نمونه بوده و هر کاربری بنابر سلیقه خود می تواند مدل مورد نیاز خود را جایگزین نماید.

مقدمه ای بر به روز رسانی فصل تابستان
سیستم پیشنهادی تابستان 99
متاسفانه در تابستان 1399 به دلیل تداوم و تشدید تحریمهای اقتصادی و کاهش شدید ارزش پول ملی ایران و همچنین مخالفت شدید بانک مرکزی با واردات کالا های خارجی به منظور کنترل نرخ ارز، قیمت کلیه قطعات کامپیوتر به صورت مداوم و بی منطق افزایش یافته است، به طوری که یک سیستم کاملا ابتدایی حداقل 20 میلیون تومان، یک سیستم کاملا معمولی حداقل 50 میلیون، و یک سیستم نیمه حرفه ای 80 میلیون تومان و سیستم های حرفه ای همه بالای 100 میلیون تومان هزینه خواهند داشت. از همه بدتر با کمبود شدید قطعات و فقدان تنوع مواجه هستیم. تامین کنندگان و نماینده های شرکت های سخت افزاری به دلیل عدم اطمینان از آینده اقتصادی و عدم امکان واردات، نمی دانند دقیقا با چه قیمتی محصولات موجود در انبار خود را به فروش برسانند. از طرف دیگر، ما می دانیم اکثر قریب به اتفاق خانواده های ایرانی توانایی خرید یک کامپیوتر 30 میلیون تومانی را هم ندارند، چه رسد به یک کامپیوتر 50 میلیون تومانی به بالا. به همین جهت، برای پیشنهاد سیستم، ما یا باید کلا قطعات گران قیمت را حذف می کردیم و مثلا سیستم بالای 50 میلیون تومان پیشنهاد نمی دادیم، و یا اینکه به روال سابق پیشنهاد سیستم را در رده های مختلف کاربری ارائه می کردیم. در نهایت پس از مشورت با همکاران، فعلا همین راه دوم را انتخاب کردیم و فارق از قیمت تمام شده و توانایی خرید، پیشنهاد سیستم دادیم. کاهش قدرت خرید مردم به دنبال افزایش قیمت ها، تهیه کامپیوتر را بسیار دشوار کرده است، این مشکل اگر به سرعت حل نشود، در نهایت باعث عقب ماندگی و عقب افتادگی علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عموم مردم و کشور خواهد شد.

بخش سیستم های اداری
بخش سیستم های خانگی
بخش سیستم های گیمینگ
بخش سیستم های رندرینگ
بخش سیستم های کاربری خاص

کلیه سیستم های پیشنهادی به 5 بخش، سیستم های اداری، خانگی، گیمینگ، رندرینگ و کاربری خاص تقسیم بندی شده اند. بدهی است در بعضی رنج های بودجه، سیستم های گیمینگ و رندرینگ می توانند همپوشانی داشته باشند و همزمان برای هر دو کاربری استفاده شوند. شما می توانید با کلیک بر روی نام هر بخش در بالا، به سیستم های پیشنهاد شده در زمینه مورد نظر خود مراجعه فرمایید. فقط به عنوان آخرین نکته، کاربران دقت کنند برخی قطعات مانند اس اس دی، مادربرد و کارت گرافیک با قیمت های فضایی در حال حاضر به فروش می رسند. یکی از راه های کاهش هزینه ها بررسی قیمت قطعات مورد نظر در سایت هایی است که از آمازون یا فروشگاه های آنلاین خارجی خرید برای ایران انجام می دهند. اگرچه برای خرید قطعات با این روش ممکن است مدتی را معطل بمانید، اما حداقل لازم نیست مثلا برای خرید یک کارت گرافیک 9 میلیون تومانی، 20 میلیون تومان هزینه کنید. حتما کلیه جوانب را پیش از خرید بسنجید.

سیستم های اداری
سیستم های اداری برای ادارات، کافی نت ها و کاربرانی است که کاربری آنها به تماشای فیلم، وبگردی و استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس، دریافت و ارسال ایمیل محدود است. رنج قیمتی بین 6 تا 10 میلیون تومان دارند. سیستم های اداری با توجه به مجهز بودنشان به گرافیک مجتمع، نیازی به کارت گرافیک ندارند و استفاده شدید گرافیکی و یا حتی پردازشی برای آنها متصور نیست. در صورتی که در دفتر خود به سیستم های قدرتمند تر، چه از لحاظ گرافیکی و چه به لحاظ قدرت پردازشی نیاز دارید، می بایستی سیستمی متناسب با نیاز خود از دیگر گروه ها، انتخاب کنید.

سیستم پیشنهادی اداری
سیستم پیشنهادی اداری
به دلیل گرانی قطعات روز، مجبور به استفاده از نسل ششم اینتل برای پایین نگاه داشتن بودجه حداقلی برای یک سیستم اداری شده ایم. سیستم اول تنها با یک رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 و سیستم دوم مجهز به دو رم 4 گیگابایتی از نوع DDR3 است که به صورت دو کاناله کار می کنند. اگر نیاز به فضای زیاد برای آرشیو ندارید توصیه ما استفاده از اس اس دی است و در صورتی که نیاز به فضای بیشتر ذخیره سازی دارید، یک هارد دیسک به سیستم فوق اضافه کنید و یا به جای اس اس دی جایگزین نمایید.

سیستم پیشنهادی اداری
سیستم پیشنهادی اداری
دو سیستم فوق از نسل های جدید تر اینتل هستند، که می توانید در صورت نیاز به قدرت پردازشی بیشتر و همینطور در صورتی که در دفتر خود نیاز به حجم بیشتر برای ذخیره سازی و استفاده از DVD دارید، می توانید این دو سیستم را که کمی ارتقا یافته و قوی تر هستند استفاده کنید. لازم به ذکر است پردازنده i3 7100 و G5400 عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند، پردازنده پنتیوم G5400 جدید تر اما i3 7100 کمی قدرتمند تر است.

سیستم های خانگی
سیستم های خانگی ساده، در رنج قیمتی 10 تا 16 میلیون تومان برای پردازش های سبک با گرایش مولتی تسکینگ و عموما درگیر انجام کارهای سبک پیشنهاد شده اند. این نوع سیستم های پیشنهادی صرفا گرافیک مجتمع دارند اما با بزرگ تر شدن بچه ها و نیاز به انجام امور گرافیکی جدی تر، امکان نصب کارت گرافیک های سبک را خواهد داشت. بنابراین انتخاب پاور با کمی دور اندیشی صورت پذیرفته است.

سیستم پیشنهادی خانگی
سیستم پیشنهادی خانگی
2 سیستم فوق می توانند به عنوان سیستم های حداقلی برای استفاده خانگی باشند، اگرچه i3 8100 پردازنده بسیار بهتری است. لازم به ذکر است کیس را می توان ارزانتر انتخاب کرد.

سیستم پیشنهادی خانگی
سیستم پیشنهادی خانگی
دو سیستم فوق برای کاربرانی است که به صورت آماتور از نرم افزارهای ویرایش تصاویر مانند فوتوشاپ استفاده می کنند. این دو سیستم یکی با استفاده از پردازنده قدرتمند 3200G و دیگری با پردازنده بسیار قوی i5 9400 می توانند از پس پردازش های متوسط به خوبی بر آیند. این دو سیستم به گونه ای انتخاب شده اند که بتوان در آینده با خریداری کارت گرافیک، پردازش های نیمه سنگین گرافیکی، و اجرای بازی های جدید در حالت متوسط امکان پذیر باشد.

سیستم های گیمینگ
با توجه به قیمت کنسول های موجود در بازار که حدودا 15 میلیون تومان هستند، به کاربرانی که بودجه ای زیر 15 میلیون تومان دارند و با هدف گیمینگ می خواهند کامپیوتر تهیه کنند، اکیدا توصیه ما خرید کنسول است. بدون شک با قیمت های امروزی نمی توان کامپیوتر مناسب گیمینگ با بودجه 15 میلیون تومان تهیه کرد. ما تلاش کردیم به مانند مقاله فصل بهار، در تابستان نیز شروع رنج قیمتی سیستم های پیشنهادی گیمینگ از 12 میلیون تومان باشد، که البته با تهیه مانیتور و موس و کیبرد، به بالای 15 میلیون تومان خواهد رسید.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
برای پایین نگاه داشتن بودجه به اجبار دو سیستم فوق با مجموع میزان حجم رم بسیار کم 8 گیگابایت در نظر گرفته شده اند. شما همچنین می توانید یک رم 8 گیگابایتی تهیه کنید و سپس بعد از مدتی یک رم 8 گیگابایتی دیگر به سیستم اضافه کنید تا برای بازی مناسبتر شوند. کارت گرافیک GTX1050Ti بسیار کارت مناسبتری است تا کارت گرافیک RX560، و توصیه ما بر استفاده از GTX1050Ti است. برای سیستم های فوق، استفاده از اس اس دی در آینده فراموش نشود.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سه سیستم فوق با ارتقای پلکانی بودجه برای گیمینگ در دقت 720P پیشنهاد می شوند. برای کاهش بودجه می توانید اس اس دی را حذف کنید و بعدا نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
افزایش شدید قیمت مادربرد، کیس و کارت گرافیک، گیمینگ در دقت FHD را بسیار گران کرده است. به طوری که سه ماه پیش با نصف این قیمتها می توانستیم سیستمی حدودا با همین قدرت تهیه کنیم.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
میتوان با انتخاب کیس های ارزان قیمت تر و همچنین کارت گرافیک های ارزانتر کمی بودجه را کاهش داد اما همچنان قیمت ها سر به فلک می کشند.

سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم پیشنهادی گیمینگ
سیستم های مخصوص رندرینگ
سیستم های مناسب رندرینگ انواع مختلفی دارند. برای انتخاب/گزینش مناسب قطعات، بایستی به نوع نرم افزاری که کاربر برای آن می خواهد سیستم را تهیه کند توجه ویژه ای کرد. یک نرم افزار یا موتور رندرینگ، می تواند با گرایش GPU-Based باشد که در این صورت بایستی بخش گرافیکی سیستم را قوی تر بست. گاهی پایه برخی نرم افزار های رندرینگ CPU-Based هستند و در این صورت باید بخش پردازشی و رم سیستم را قوی تر از بخش گرافیکی انتخاب کرد. در برخی مواقع تمام بخش های سیستم توسط نرم افزار مورد استفاده تحت لود کامل می روند که در این صورت باید همه ی بخش های سیستم را متناسب با هم قدرتمند انتخاب کرد. پس همیشه به Hardware Requirement نرم افزار مورد نیاز خود توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. کلیه پیشنهادات سیستم های رندرینگ مبتنی بر استفاده عمومی است. بدیهی است هر کاربری می تواند بر اساس نیاز های مخصوص به خود، با اعمال تغییراتی در لیست، سیستم مناسبتری ببندد. اگر سوالی در این زمینه داشتید در بخش کامنت ها برای راهنمایی در خدمتیم.

سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
دو سیستم فوق با گرایش پردازش موازی مبتنی بر پردازنده و همچنین استفاده و پردازش به کمک کارت گرافیک می توانند بیس مناسبی برای هر نوع کاربری رندرینگ باشند.

سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
دو سیستم فوق، یکی مبتنی بر Intel و دیگری مبتنی بر AMD، در رنج قیمتی مشابه هم، می توانند به عنوان سیستم های خوب و مناسب برای کاربری های نیازمند به پردازش های موازی عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم پیشنهادی رندرینگ
سیستم های کاربری خاص
برای برخی از کاربری های صنعتی سیستم مانند توسعه هوش مصنوعی، الگوریتم شبکه های عصبی، ماشین لرنینگ، دیپ لرنینگ، و پردازش های فوق سنگین که نیاز به سیستم های قدرتمند دارند نیز 4 لیست پیشنهادی ارائه می شود که با توجه به نوع کاربری، شرکت ها و موسسات و اشخاص می توانند بر اساس نیاز خود با دادن تغییراتی آنها را تهیه کنند.

سیستم پیشنهادی کاربری خاص

sakhtafzarmag

تعداد بازدید از این مطلب: 338
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




می توانید دیدگاه خود را بنویسید



تعداد صفحات : -1